act methode

Coachen met ACT Bewezen effect.
Er wordt zelfs voorspeld dat ACT de potentie heeft om de effectiviteit van coaching te optimaliseren Bron: Richard Blonna. Dat is geen loze claim omdat ACT inwerkt op hele basale menselijke processen, die de persoonlijke effectiviteit vaak in de weg staan.
Home.
Voor" zover ik weet is dit het eerste uitgebreide Nederlandse boek voor professionals op basis van Acceptance and Commitment Therapy ACT. ACT is om meerdere redenen relevant, maar een van de belangrijkste redenen is dat ACT hulpverleners een andere manier biedt om evidence based te kunnen werken."
Downloads ACT in Actie.
Theoretische achtergrond ACT ACT en Positieve Psychologie kijk video. ACT and Local Challenges; Interview with Professor Steven Hayes kijk video. ACT in de Praktijk: Twintig bruikbare ACT-videos voor in de praktijk bekijk hier. ACT Achtergrond: Vijf ACT-videos over de achtergrond van ACT bekijk hier.
ACT Acceptance and Commitment Therapy Lentis.
Want er is nog zoveel meer. De ACT methode wordt gebruikt bij onze groepsbehandeling Voluit Leven; individueel is deze methode ook inzetbaar. Voor wie is ACT geschikt? Mensen proberen hun vervelende gevoelens, gedachten, herinneringen en lichamelijke sensaties onder controle te krijgen of ervan af te komen.
Coachen met ACT.
ACT is een coachingsmethodiek gericht op het leiden van een bevredigend en vitaal leven. In plaats van lastige gevoelens en gedachten weg te duwen en te vermijden, is ACT erop gericht ze te accepteren. Door toepassing van ACT vergroot je de metale veerkracht van je coachee.
Methode.
Wat is ACT? ACT is een vorm van gedragstherapie die eind jaren 1990 werd ontwikkeld met als kernboodschap: Accepteer datgene waar je geen controle over hebt verbind je ertoe datgene te doen wat overeenkomt met jouw waarden. Vragen waar het bij ACT omdraait: Waar wil je voor staan in je leven?
ACT verhoogt de acceptatie van pijn en ander ongemak bij chronische pijnpatiënten PsychFysio opleidingen.
ACT richt zich nadrukkelijk niet op het verminderen van de pijn of de stress, of op het veranderen van de frequentie en/of inhoud van disfunctionele gedachten. ACT probeert daarentegen het functioneren van de patiënt te verbeteren door het modificeren van de impact van pijn en andere symptomen door acceptatie en mindfulness methoden.
Acceptance and commitment therapy Wikipedia.
In ACT wordt cliënten geleerd zich te richten op zaken die ze op directe wijze kunnen beïnvloeden, zoals hun eigen gedrag, in plaats van controle proberen te krijgen over ervaringen die niet direct te beïnvloeden zijn, zoals emoties en gedachten dit wordt experiëntiële vermijding genoemd.

Contacteer ons

Zoeken naar act methode